Telefony alarmowe i ratunkowe we Wrocławiu
W razie bezpośredniego zagrożenia zdrowia i życia należy dzwonić na telefony ratunkowe:
- Numer ratunkowy 112
- Pogotowie Ratunkowe 999
- Policja 997
- Straż Pożarna 998
- Straż Miejska 986
- Centrum Powiadamiania Ratunkowego WOPR – numer ratunkowy nad wodą 601 100 100
- Stały dyżur Centrum Zarządzania Kryzysowego 71 770 22 22
Telefony awaryjne we Wrocławiu
- Pogotowie energetyczne 991 (połączenie bezpłatne, dostępne także z tel. komórkowych)
- Pogotowie gazowe 992
- Pogotowie ciepłownicze 993
- Pogotowie wodno-kanalizacyjne 994(czynne przez całą dobę, bez numeru kierunkowego, połączenie bezpłatne),
Infolinie we Wrocławiu
- Centrum Informacji Turystycznej 71 3443 111 (poniedziałek-piątek: 9.00-19.00)
- Dolnośląska Informacja Turystyczna 71 342 01 85
- Punkt informacji dla obcokrajowców 71 77 24 950
- INFOLINIA MPK – 71 321 72 71 , 71 321 72 70 , 71 325 08 89 (poniedziałek – piątek 7.00-20.00)
- Infolinia PKP – 19 757
- Infolinia PKP Przewozów Regionalnych – 703 20 20 20
- Infolinia PKP PR dla osób niepełnosprawnych – 800 022 222 (poniedziałek-piątek, oprócz świąt: 7.30 – 18.00)
- Infolinia Polbus PKS 703 400 444
Infolinia Urzędu Miejskiego we Wrocławiu
- Konsultanci UM Wrocław – 71 777 77 77 (więcej o infolinii tutaj)
Telefony zaufania
- Telefon zaufania dla dzieci i młodzieży 116 111 (linia bezpłatna)
- Telefon Zaufania Rzecznika Praw Dziecka 800 12 12 12
- Policyjny Telefon Pogotowia Dziecięcego 71 340 38 03 (telefon ze specjalnym przeznaczeniem dla dzieci, które widzą przemoc w domu)
- Policyjny Telefon Zaufania 0800 283 107 (z telefonów stacjonarnych / połączenie bezpłatne), dyżury policjantów: poniedziałek-piątek godz. 10.00-18.00, przez resztę dnia włączona jest automatyczna sekretarka, odsłuchiwana na bieżąco, 71 344 15 53 (numer dla użytkowników telefonów stacjonarnych i komórkowych / połączenie płatne wg stawek operatora)
- SMS-owa linia policyjna dla osób głuchych 697 071 112 – numer przeznaczony wyłącznie do wysyłania SMS przez osoby z dysfunkcją mowy, lub niedosłyszące
Telefony zaufania dla osób doświadczających przemocy
- Telefon zaufania MOPS we Wrocławiu 512 198 939 (24h)
- Ośrodek Interwencji Kryzysowej Pomoc 71 796 40 85 (24h)
- Ogólnopolski Telefon dla Ofiar Przemocy w Rodzinie „Niebieska Linia” 801 120 002 (poniedziałek-sobota: 8.00-22.00, niedziele i święta: 8.00-16.00)
- Policyjny Telefon Zaufania ds. Przeciwdziałania Przemocy w Rodzinie800 120 226 (poniedziałek-piątek: 9.30 – 15.30; przez resztę dnia włączona jest automatyczna sekretarka, która jest odsłuchiwana na bieżąco)
Pomoc w weekendy we Wrocławiu
- Stowarzyszenie CURATUS 71 77 66 208 (sobota, niedziela i święta 9:00 – 19:00)
- NEUROMED 71 79 96 855 (od soboty do poniedziałku, 20.00 – 08.00 rano)
POMOC PSYCHOLOGICZNA dla osób doświadczających przemocy we Wrocławiu
- Centrum Praw Kobiet, 511 506 216 (poniedziałek – czwartek 10.00 – 18.00, piątek 10:00 – 15:00)
- Fundacja NON LICET, 572 108 352 (poniedziałek-czwartek 16.00-20.00)
- Stowarzyszenie EVOLUTIO, 731 450 926 (poniedziałek – piątek 10.00-18.00)
- Stowarzyszenie INTRO, 881 220 440 (poniedziałek – piątek 10.00-15.00)
- Wrocławskie Centrum Zdrowia, 538 579 554 (poniedziałek – piątek 8.00-20.00)
Więcej na www.kampaniaprzemoc.pl
Zaginięcie dziecka
- Telefon w sprawie zaginionego dziecka 116 000 (24h, połączenie bezpłatne)
- Zgłaszanie zaginięć osób 801 24 70 70 lub 22 654 70 70 (24 h linia wsparcia Fundacji ITAKA)
Ważne telefony – pozostałe
- Pogotowie Opiekuńcze 71 799 89 06 (24h)
- Policyjna Izba Dziecka 71 340 31 78
- Pogotowie Weterynaryjne 71 337 36 36 (24h)
- Wojewódzka Stacja Sanitarno-Epidemiologiczna we Wrocławiu 800 19 500, 603 720 579 – całodobowo – telefon czynny 7 dni w tygodniu, 71 361 46 91 lub 92, 693 900 908, 781 400 199, 887 811 060
- Narodowy Fundusz Zdrowia we Wrocławiu infolinia 71 194 88
- Biuro Rzeczy Znalezionych 71 376 08 96 (środa: 8.30-16.00, w pozostałe dni robocze w godz. 8.00-14.00)
- Biuro Obsługi Pasażera MPK Wrocław 71 321 72 71 (poniedziałek-piątek: 8.00-20.00)
- Telefoniczne centrum obsługi klienta MPWiK 71 34 09 655 (środa: 8.00-17.00, w pozostałe dni robocze w godz. 8.00-15.00)
- Zgłoś awarię do ZDiUM 71 376 00 22 , 19501 – telefon całodobowy, więcej czytaj tutaj
- Miejski Rzecznik Konsumentów 71 777 79 02 – sekretariat, 71 777 75 59 – sekcja ds. Obsługi Konsumentów; Obsługa telefoniczna Konsumentów (od poniedziałku do piątku w godzinach od 8.00 do 15.30).
Źródło: wroclaw.pl